УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного 3освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. Виховання учнів у сучасній школі здійснюється в контексті громадянської і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства і держави. Орієнтири передбачають залучення учнів до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час. Метою основних орієнтирів вихованняє створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем у загальноосвітніх навчальних закладах України.
Зміст виховання
Ціннісне ставлення до праці
Ціннісне ставлення до мистецтва
Ціннісне ставлення до природи
Ціннісне ставлення до людей
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Масштабні завдання виховного процесу, поставлені перед школою, можна здійснити, створивши педагогічно збагачене виховне середовище, продуктивний виховний простір ,через який має простежуватися вплив чинників виховання на процес становлення особистості як суб’єкта життєтворчості. Здійсненню цього процесу сприяє створення виховної системи як сукупності виховних впливів на особистість..
Можна сказати, що в Мирненській ЗШ склалася індивідуальна виховна система, яка виникла в процесі інтеграції основних компонентів виховання (мета, суб’єкти виховання, їх діяльність, спілкування), що сприяє духовному розвитку і саморозвитку особистості, створенню своєрідного духу школи.