Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом.
Вчасне виявлення проблем адаптації дітей до навчання в середній ланці школи дає можливість надати вчителям та батькам рекомендації, які дозволять дитині скоріше пристосуватися до нових вимог.
Відповідно до річного плану школи, 28 грудня цього року був проведений психолого-педагогічний консиліум у 5 класі. На ньому були присутні всі вчителі-предметники, класний керівник, адміністрація школи, психолог.
Метою консиліуму було об'єднання зусиль усіх суб'єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку дітей і підлітків школи, щоб намітити цілісну програму індивідуального супроводу та надати рекомендації щодо роботи індивідуально з кожною дитиною та класом у цілому.
Всі вчителі активно висловлювали свою думку про п’ятий клас в цілому: про поведінку учнів, їх ставлення до навчання, про взаємини між учнями.
Розглядались питання основних труднощів в роботі з класом, позитивні сторони учнів. Про психологічні особливості процесу адаптації учнів 5 класу та результати вивчення адаптації до нових умов навчання розповів психолог. Отримані результати допоможуть краще пізнати своїх учнів та розробити відповідні виховні завдання. Були розглянуті рекомендації для подальшої роботи класного керівника, вчителів-предметників та батьків.
Готових рецептів щодо вирішення окресленої проблеми в педагогіці не існує. Але спільна робота вчителів та батьків може принести гарні плоди.
Отже п’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів. Не забуваємо про це!
Важливо мати на увазі, що в період адаптації наш обов’язок забезпечити дитині спокійну, лагідну обстановку, чіткий режим, тобто зробити так, щоб учні 5 класу постійно відчували підтримку і допомогу з боку батьків і педагогів.
Практичний психолог Кукушкіна Г.П. |