Ідеї педагогіки життєтворчості знайшли відображення в Національній програмі виховання, адже в основу її покладено фундаментальне методологічне положення видатного українського психолога Г.С. Костюка про те, що виховувати – означає проектувати поступове становлення якостей особистості і керувати здійсненням накреслених проектів.
Саме основні положення Національної програми виховання були покладені в основу планування виховної роботи школи. Таким чином, метою виховної роботи школи є створення ефективної системи виховної діяльності класних керівників та гуманістичної виховної системи класного колективу.
Активна робота проводиться педагогічними колективом школи у розділі «Ціннісне ставлення особистості до себе» (пропаганда ЗСЖ, активізація фізкультурно-оздоровчої роботи, діяльність шкільної санітарної дружини). Школа має статус «Школа сприяння здоров’ю», другий раз бере участь в районному конкурсі-огляді шкіл сприяння здоров’ю, є учасницею обласного туру вищезазначеного конкурсу.
Велика робота проводиться школою в розділі «Ціннісне ставлення до держави і суспільства» (краєзнавча, пошукова, дослідницька робота). На позакласному рівні ця робота здійснюється в основному гуртками туристсько-краєзнавчий, клуб «Пошук», «Джури козацькі». Гуртківці клубу «Пошук» (кер. Буторіна Л.І.) є активними учасниками акції «Збережемо пам'ять про подвиг», присвяченої 65-річчю визволення України від німецько-фашистських загарбників та Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Величезна робота проведена щодо дослідження історії виникнення селища Мирне, історії становлення Мирненської ЗШ.
В розділі «Ціннісне ставлення особистості до природи» активну роботу проводить екологічний гурток (кер. Гладких Л.В.). За останні роки відновлено співпрацю екологічної дружини школи з місцевим підприємством Мелітопольське лісомисливське господарство. Як результат роботи – запрошення представника шкільної екологічної дружини для участі у Всеукраїнському зльоті юних лісничих у м. Суми у вересні 2008 р. Звіт про проведено роботи в цьому напрямку додається у вигляді папки «Стежками шкільного лісництва».
Естетичне виховання, здатність сприймати художні твори, прагнення здійснювати творчу діяльність («Ціннісне ставлення особистості до мистецтва») здійснюється не тільки на уроках, а й у позакласний час. Велику роль в цьому відіграє шкільна бібліотека, зокрема клуб «Друзі бібліотеки» (кер. Гунчак І.В.).
Останнім часом особливо велику увагу приділяється «Ціннісному ставленню особистості до праці» на уроках праці, під час проведення трудових десантів у наведенні порядку на шкільній та пришкільній території. Нещодавно, у лютому-березні місяці, у школі було проведено місячник профорієнтації, до проведення якого було залучено учнів всіх вікових категорій.
Складовою частиною виховної роботи є шкільне самоврядування, яке є однією з важливих умов залучення учнів до громадської діяльності. Самоврядування виховує в учнів ініціативність, формує вміння планувати, обирати головні напрямки у роботі. В школі діє шкільна республіка «МРІЯ», шкільний парламент, який складається з шести міністерств. З осені минулого року учнівським та педагогічним колективом школи було ухвалено рішення про організацію шкільного європейського клубу: визначено ініціативну групи вчителів, учнів, які розробили план діяльності шкільного європейського клубу. Згідно з цим планом здійснюються перші кроки у цьому напрямку. |