Лабораторна робота №3. Вимірювання часу (метроном, секундомір, годинник). Мета роботи: ознайомитися із процесами та явищами, на яких ґрунтуються засоби вимірювання часу. Рівень А. Прилади і матеріали: штатив із трьома хрестоподібними муфтами, затискачем і двома кільцями; кулька з ниткою; сантиметрова стрічка; пляшка з водою, закрита корком з двома трубочками; склянка; метроном (один на клас), секундоміри; сигнальна лампочка (одна на клас). Вказівки до роботи 1. Виготовте маятник, затиснувши кінець нитки, до якої прив’язана кулька, в затискачі штатива. За ударами метронома, відрегульованого на 120 ударів за хвилину, підберіть таку довжину нитки маятника, за якою одне коливання тривало б 1с. Виміряйте довжину нитки маятника. Результат вимірювань запишіть у зошит. Визначте кількість ударів вашого серця за хвилину, скориставшись цим маятником. Порівняйте результат, виміряв його ще й за допомогою секундоміра. 2. Виміряйте механічним секундоміром тривалість горіння електричної лампи. Результати вимірювання запишіть у зошит. Домашнє завдання. Які явища покладено в основу вимірювання часу? Рівень В. Прилади і матеріали: все, що зазначено в рівні А. Вказівки до роботи Крім зазначеного в рівні А, виміряйте механічним секундоміром тривалість горіння електричної лампи. Знайдіть похибки вимірювання. Результати вимірювання запишіть у зошит. Домашнє завдання. 1. На яких принципах ґрунтується вимірювання часу механічними годинниками і секундомірами? 2. Від чого залежить час одного коливання маятника? Чи змінюється тривалість одного коливання маятника з часом?