Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 13:26:01

Меню сайту
Категорії розділу
Англійська мова [18]
Фізика [27]
Математика [7]
Початкова школа [25]
Практичний психолог [8]
Виховні заходи [2]
Основи здоров'я [1]
Інформатика [14]
Електронні видання [1]
Додаткові матеріали [0]
Українська мова та література [5]
Історія [4]
Правознавство [1]
Фізична культура [1]
Хімія [1]
Російська мова [1]
Біологія [1]
Друзі сайту
 
Блоги вчителів
Наше опитування
Яку інформацію Ви хотіли б знайти на сайті?
Всього відповідей: 95
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична скарбничка » Фізика

Уроки фізики у 7 класі

Урок №2

Тема: Методи дослідження фізичних явищ. Спостереження та експеримент. Вимірювання та вимірювальні прилади. Фізичні величини та їх одиниці. Лабораторна робота №2 «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.»
Мета: конкретизувати предмет вивчення фізики та суть фізичного методу вивчення Природи. Актуалізувати, систематизувати та узагальнити набуті внаслідок попереднього життєвого досвіду знання про вимірювальний засіб (прилад), його шкалу і ціну поділки. Коригування та контроль уміння користуватися лінійкою, мензуркою і термометром. Формування початкових умінь та культури виконання фізичного досліду.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку.
I. Контроль і коригування знань за матеріалом попереднього уроку -10 хв.
Знання теоретичного матеріалу перевіряють фронтально за допомогою запитань. Відповіді даються учнями усно, індивідуально; решта учнів класу беруть участь в обговоренні та коригуванні цих відповідей.
II. Вивчення нового матеріалу -10 хв.
Після оголошення теми уроку і її запису на класній дошці та в учнівських зошитах вчитель пояснює першу, відносно самостійну частину нового матеріалу про методи одержання природничонаукових знань, яка включає такі питання:
1. Спостереження як цілеспрямоване і спеціально організоване сприймання предметів та явищ природи.
2. Здійснення спостережень за допомогою органів чуття та приладів, які їх доповнюють.
3. Досліди як відтворення явища у спеціальних, найзручніших для спостереження умовах з метою поглиблення цього явища.
Висвітлення цих питань супроводжується демонстраціями.
III. Підготовка та виконання лабораторної роботи, оформлення результатів вимірювань -22 хв.
Вчитель повинен пояснити, яких правил слід дотримуватися під час зняття показань приладів.
1. На шкалу приладу слід дивитися під прямим кутом до площини шкали, інакше показання будуть викривленими.
2. Якщо стрілка приладу розташована між поділками, то результат вимірювання необхідно округлити в бік найближчої поділки( якщо посередині –то до більшого значення).
3. Важливо, щоб під час вимірювання нульове значення шкали збігалося з початком відліку.
4. Показання приладу не можна знімати за межами шкали.
5. Знімаючи показання приладу, потрібно обов’язково враховувати ціну його поділки. Результат вимірювання не може бути точнішим від ціни поділки приладу.
Що потрібно знати про вимірювальний прилад?
1. Назву.
2. Яку фізичну величину він вимірює і в яких одиницях.
3. Ціну поділки шкали.
4. Межу вимірювання, тобто максимальну величину, яку можна виміряти за допомогою цього приладу.
5. Абсолютна погрішність –зазвичай це ½ ціни поділки.
6. Тип шкали: рівномірна чи нерівномірна.
7. Особливості цього приладу, правила користування і техніка безпеки.
Лабораторна робота виконується відповідно до інструкції.
На розсуд учителя можна запропонувати учням виконати цю лабораторну роботу вдома. Учень повинен перелічити вимірювальні прилади, які є в нього вдома; з’ясувати, для вимірювання яких величин вони призначені; визначити ціну поділки, межі вимірювання цих приладів і зробити найпростіші вимірювання.
IV. Підсумки, домашнє завдання -3 хв.
По закінченню уроку вчитель підбиває підсумки роботи і залежно від стану виконання завдання учнями детально визначає зміст домашнього завдання. Остаточне оформлення звітів про лабораторну роботу учні виконують дома і здають зошити на початку наступного уроку. Запропонувати учням написати до наступного уроку реферати про видатних учених фізиків.

Категорія: Фізика | Додав: Школа (28.05.2009)
Переглядів: 2470 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Актуальні новини

------------------------------

Цікаві події
Участь у проектах
----------------------------
----------------------------
-----------------------------

Мирненська ЗШ І-ІІІ ст. © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz