Урок №3 Тема: Зв’язок фізики з повсякденним життям, технікою і виробничими технологіями. Творці фізичної науки. Внесок українських учених у розвиток фізики. Мета: дати учням уявлення про видатних вітчизняних і зарубіжних фізиків, який внесок у розвиток фізики здійснили українські вчені. Тип уроку: комбінований. Структура уроку.
I. Перевірка домашнього завдання -10 хв. Домашнє завдання перевіряють у процесі ущільненого опитування методом «ланцюжка». 1. Які фізичні величини ви знаєте? Наведіть приклади. 2. Які вимірювальні прилади вам відомі? Які фізичні величини вимірюють з їхньою допомогою? 3. Визначте ціну поділки лінійки, мензурки, термометра. 4. Чим зумовлені неминучі неточності при вимірюванні розмірів тіл? 5. Чи можна використовувати для вимірювання такі одиниці фізичних величин: сантиміліметр, мілікілограм? 6. Які величини можна виміряти абсолютно точно? 7. Годинник є вимірювальним приладом, а циферблат –шкала цього приладу. Чи має ця шкала одне визначене значення ціни поділки. II. Пояснення нового матеріалу -20 хв. Важливо підкреслити, що вивчення фізики –це велика, серйозна праця. Десять років напруженої праці потрібні були Фарадею для того, щоб одержати електричний струм за допомогою магніту; безліч дослідів були проведені Лодигіним і Едісоном, поки їм вдалося зробити придатну для освітлення електричну лампочку. На конкретних прикладах можна показати роль фізики в житті людини, у розвитку науки і техніки. Підкреслити, що розвиток фізики здійснювався завдяки самовідданій праці вчених багатьох країн протягом багатьох століть: Галілео Галілея, Михайла Ломоносова, Майкла Фарадея, Джеймса Максвелла, Олександра Попова, Миколи Жуковського, Альберта Ейнштейна, Костянтина Ціолковського, Ігоря Курчатова та багатьох інших(розповісти про їхні відкриття). Необхідно згадати про те, що свій внесок у розвиток фізики здійснили й українські вчені Іван Пулюй, Юрій Кондратюк, Сергій Корольов, академік Микола Барабашов та ін. III. Актуалізація та удосконалення знань -10 хв. Послухати доповіді учнів які вони підготували вдома. IV. Домашнє завдання -5 хв. Підготувати коротку розповідь про вченого –фізика, про фізичне відкриття (усно).