Урок №5 Тема: Послідовність, тривалість і періодичність подій. Одиниці часу. Мета: сформувати знання про час як фізичну величину. З’ясувати суть поняття «інтервал часу». Ознайомити учнів з методами та засобами вимірювання часу. Розвивати уявлення про єдність, цілісність і розвиток матеріального світу. Формувати вміння вимірювати час та визначати точність таких вимірювань. Тип уроку: комбінований. Структура уроку. I. Перевірка і коригування знань і вмінь -7 хв. Знання та вміння перевіряють методом ущільненого опитування за допомогою запитань. 1. На які три частини умовно ділять матеріальний світ? 2. Назвіть характерні признаки внутрішньої будови макротіла. 3. Що відомо про найменші частинки речовини? 4. Як ви розумієте те, що матеріальний світ єдиний? 5. Як людина вивчає космос? 6. У чому виявляється суть способу рядів при вимірюванні лінійних розмірів тіл? 7. Наведіть приклади, де можна застосувати спосіб рядів для вимірювання? Завершують перевірку загальним аналізом стану оформлення звітів про виконання домашнього експерименту. II. Вивчення нового матеріалу -10 хв. Вчитель пояснює матеріал .Демонструє метроном і пояснює принцип його роботи. Акцентує увагу на суті термінів «інтервал часу» і «фіксований момент часу»; пояснює, як треба записувати значення відповідних їм чисел. III. Закріплення нового матеріалу -4 хв. Закріплення вивченого проводять за допомогою вправ. 1. Доведіть, що час являється фізичною величиною. 2. Скільки секунд в трьох годинах? 3. Скільки хвилин має доба? 4. Відгадайте загадку: «Стоїть дуб, а на ньому дванадцять гілок, а на кожній гілці по чотири гнізда, а у кожному гнізді по семеро пташенят». Що це означає? IV. Удосконалення знань та формування експериментальних умінь -20 хв. Удосконалення знань і експериментальних умінь здійснюють шляхом виконання лабораторної роботи№3 «Вимірювання часу (метроном, секундомір, годинник)».Цю короткочасну фронтальну лабораторну роботу слід розглядати як виконання першої частини роботи. Другу частину роботи, як і загальний письмовий звіт про неї, рекомендують виконувати дома. V. Домашнє завдання -4 хв. Лабораторна робота №3(оформити письмовий звіт про виконання роботи в цілому).