І. Пояснювальна записка
Домінуючою тенденцією розвитку сучасної цивілізації є перехід від індустріального до інформаційного суспільства, в якому об‘єктами і результатами праці стануть інформаційні ресурси і наукові знання.
Стрімко розвивається мережа Internet, яка вже нараховує сотні мільйонів користувачів і є глобальною світовою інформаційною системою. Зростання Internet та World Wide Web (WWW) привело до перетворення комп‘ютерної революції в інформаційну, яка зробила комп‘ютер основним засобом телекомунікації, зберігши усі властивості опрацювання інформації.
Але, у програмах шкільного курсу, як правило, мало годин на вивчення мови HTML, без знання якої користувач не може повною мірою скористатися всіма можливостями WWW. Створивши Web-сторінки і розмістивши їх в мережі Internet, користувач стає активним учасником, а не спостерігачем. Публікуючи власні Web-сторінки учень само реалізовується, підвищується власний статус.
Розроблена програма факультативу "Web-дизайн" призначена для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) універсального, філологічного, суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного, природничого, спортивного, технологічного профілю. Вона передбачає обов’язковий освітній мінімум підготовки учнів з інформатики у відповідності до проекту державного стандарту загальної середньої освіти в Україні стосовно шкільного курсу "Інформатика" і концепції інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів.
Факультатив "Web-дизайн”, розрахований для учнів 8, 9, 10 класів, навіть якщо учні не мають первинних навичок користування комп‘ютером.
Метою спецкурсу є формування теоретичної бази знань учнів з основ створення Web-сторінок та практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів.
До теоретичної бази знань відносяться: основи мови HTML, поняття таблиць каскадних стилів, поняття комп’ютерної графіки (растрової, векторної, анімаційної), основи мови програмування JavaScript.
До практичних навичок відносяться: навички створення Web-сторінок за допомогою мови HTML; навички створення веб-сторінок за допомогою візуального редактора веб-сайтів; створення веб-сторінок, використовуючи таблиці каскадних стилів; підготовка графічних (статичних, анімаційних) зображень для Web-сторінок; розроблення дизайну веб-сторінки, використовуючи комп‘ютерну графіку; створення інтерактивів з елементами JavaScript. Після оволодіння всім курсом "Web-дизайн", учні повинні вміти самостійно створювати свій власний веб-сайт, вміти розміщувати його на сервері.
Мета спецкурсу досягається через практичне оволодіння учнями навичками роботи з сучасними засобами створення Web-сторінок.
На спецкурс "Web-дизайн” відводиться 1 година на тиждень з варіативної частини учбового плану. Вивчення курсу сплановано на 2 роки з загальною кількістю годин – 70 годин.
У викладені курсу використовується таке програмне забезпечення:
- Текстовий редактор Блокнот;
- Браузер Microsoft Internet Explorer;
- Візуальний редактор веб-сайтів Adobe Dreamweaver;
- Растровий графічний редактор Adobe Photoshop;
- Векторний графічний редактор Corel Draw;
- Редактор анімацій Macromedia Flash.
Кількість годин відведених на вивчення тієї чи іншої теми, а також перелік програмного забезпечення є орієнтовним, і тому може змінюватись у процесі роботи.
|
Тема |
Кількість годин |
1 рік навчання |
1 |
Вступ. Оформлення тексту. |
5 год. |
2 |
Таблиці. Малюнки. Гіперпосилання. |
5 год. |
3 |
Розробка Web-сайту. |
10 год. |
4 |
Розміщення Web-сайту в Інтернеті |
3 год. |
5 |
Візуальний редактор Adobe Dreamweaver |
9 год. |
Резерв 3 год |
2 рік навчання |
6 |
Таблиці каскадних стилів. |
6 год. |
7 |
Використання графічного редактору Adobe Photoshop для створення дизайну Web-сайту. |
8 год. |
8 |
Використання графічного редактора CorelDraw для створення дизайну. |
6 год. |
9 |
Створення анімаційних зображень за допомогою програми Flash. |
6 год. |
10 |
Елементи JavaScript: використання сценаріїв |
6 год. |
Резерв 3 год |
Завантажити програму
|