І. Пояснювальна записка. Інформатика на сьогоднішній день є одним із засобів формування не тільки освітнього, але й розвиваючого, інтелектуального та творчого потенціалу особистості. У процесі поглибленого вивчення інформатики основні завдання курсу суттєво розширюються та доповнюються, що обумовлено необхідністю формування в учнів стійкого інтересу до інформатики і пов’язаної з нею професійної діяльності. Справа в тому, що комп’ютер є універсальним засобом, і ця його властивість краще засвоюється в процесі накопичення досвіду його різнобічного використання. На цей час у галузі інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) найбільш динамічно розвиваються комп’ютерні графічно-інформаційні технології. Вони невпинно розширюють свою методологічну основу, інструментальну базу й сферу застосування, охоплюючи все ширше коло найрізноманітніших галузей діяльності людини. При цьому основним функціональним реалізатором таких технологій є комп’ютерна графіка — їх видовищна та багатофункціональна складова, що найлегше сприймається, найшвидше обробляється (в інформаційному плані) й засвоюється людиною, і головне – повною мірою відповідає природнім психологічним особливостям сприйняття людиною навколишнього середовища. Метою гуртка «Комп‘ютерна графіка і Я" є формування в учнів знань та умінь, необхідних для ефективної обробки інформації, поданої в графічній формі, а також для використання комп’ютерних зображень у навчальній і професійній діяльності. Мета курсу досягається через опанування учнями необхідного обсягу теоретичного матеріалу та практичне оволодіння сучасних графічно-інформаційних технологій та комп’ютерних засобів і середовищ створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень. Однаково важливими є уміння створювати нові зображення, малюнки і редагувати наявні, перетворювати формати комп’ютерних зображень та їхні колірні моделі, розробляти комп’ютерну анімацію. Курс розрахований на 72 навчальні години і може викладатися починаючи з 5, 6, 7 класу. Розрахований на 2 роки навчання. Програма розроблена з урахуванням вікових особливостей мислення і практичної діяльності учнів і побудована циклічно: вивчення найбільш важливих понять і навичок повторюється в зміненому контексті, що дає можливість узагальнювати і конкретизувати знання і вміння. Вся робота учнів за комп’ютером полягатиме у фронтально-індивідуальному виконанні вправ і завдань зі створення чи обробки графічних зображень. Теоретичний матеріал доцільно викладати невеликими порціями, на початку заняття, орієнтовно, впродовж 10-15 хвилин, оскільки подані теоретичні відомості, якщо вони одразу не закріплені практичною роботою, засвоїти досить важко. Слід також звернути увагу на те, що не всі діти мають художній хист і його розвинення є лише непрямим завданням даного курсу. Тому вправи зі створення малюнків мають бути підібрані так, щоб їх могли виконати учні, які не мають здібностей до малювання. Наголос має робитися на навчанні технічним прийомам і поясненні особливостей роботи в програмному середовищі. У викладені курсу використовується таке програмне забезпечення: 1 Графічний редактор Paint. 2 Растровий графічний редактор Adobe Photoshop; 3 Векторний графічний редактор Corel Draw; 4 Редактор анімацій Macromedia Flash. Кількість годин відведених на вивчення тієї чи іншої теми, а також перелік програмного забезпечення є орієнтовним, і тому може змінюватись у процесі роботи.
Тема Кількість годин 1 рік навчання 1 Вступ . Комп’ютерна графіка. 4 год. 2 Графічний редактор Paint. 10 год. 3 Графічний редактор Adobe Photoshop. 10 год 4 Графічний редактор CorelDraw. 10 год Резерв 3 год 2 рік навчання 5 Створення зображень за допомогою редактору Adobe Photoshop. 10 год. 6 Створення малюнків в редакторі CorelDraw. 10 год 7 Створення анімаційних зображень в редакторі Image Ready. 4 год 8 Створення анімаційних зображень за допомогою програми Flash. 10 год Резерв 3 год