У минулому навчальному році члени МО працювали над вирішенням поставлених завдань перед школою в сучасних умовах з урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу під час вивчення фізико-математичних наук, з урахуванням особливостей складу учнів у середніх та старших класах школи. Методичне об’єднання працювало над вирішенням проблемної теми «Формування компетентності учнів під час проведення уроків математики, фізики та інформатики».
Для здійснення цієї роботи вирішувались слідуючі завдання:
1. Вивчення й впровадження в педагогічну практичну діяльність досягнень педагогічної науки.
2. Вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроків, факультативних занять, виховних позакласних заходів.
3. Удосконалення контрольно-оцінювальної роботи вчителів при проведенні різних видів підсумкових оцінювань.
4. Удосконалення роботи над розвитком особистісних підходів щодо активізації їх пізнавальної діяльності.
5. Поповнення і забезпечення кабінетів математики, фізики та інформатики виготовленими наочними посібниками, роздатковим матеріалом, зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів.
6. Залучення вчителів у роботі шкільних та районних творчих груп, до участі у конкурсі «Учитель року», МАН, загально шкільних заходах з методичної роботи.
Аналіз проведеної роботи свідчить про те, що значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання фізики та математики, посилилась увага до виховної мети у здійсненні навчального процесу, та як результатом підвищений інтерес до природничо-математичних наук випускників школи. До вищих учбових закладів фізико-математичного напрямку вступило 13 учнів.
Випускники 9-х класів виявили: на 12,5% - високий рівень; на 32,5% - достатній рівень; на 40% - середній рівень. Лише 15% учнів з початковим рівнем досягнень. Випускники 11-Б класу: високий рівень-7%; достатній рівень-50%; середній рівень-14%; початковий рівень-28,5%.
Причому зусиллями вчителя Сібаєвої С.В. у 9-х класах досягнуті результати завдяки її багаторічній роботі із диференціації навчання та завдяки створенню умов для розвитку навчального інтересу слабо встигаючих учнів, плідного проведення додаткових занять і консультацій з математики. МО вчителів математики, фізики та інформатики в 2007-2008 навчальному році працювали над зростанням рівня педагогічної майстерності вчителів на основі впровадження досягнень педагогічної науки, над раціональним плануванням учбового матеріалу та ефективного проведення уроків математики, фізики та інформатики. Члени МО працювали над втіленням у викладацьку діяльність сучасних педагогічних технологій для створення умов розвитку особистості учнів, використання дидактичного матеріалу, який за змістом пов’язаний з практичним застосуванням у повсякденному житті. При цьому систематично проводилась робота над засвоєнням кожним учнем обов’язкового рівня навчання з математики, фізики та інформатики. Члени МО працювали над індивідуальними програмами зі здібними дітьми з фізики, математики та інформатики, над підготовкою школярів до участі в учнівських предметних олімпіадах, захисті робіт в МАН, конкурсі з інформатики
«Вундер». Учні: Спольник О.(9кл.), Калашник І.(6кл.), Блашко Т.(10кл.), Болдирєва І.(11кл.) зайняли ІІІ місце в олімпіаді з математики; Кобець М.(10кл), Василенко Ю.(11кл.), Спольник О.(9кл.) – ІІІ місце в олімпіаді з фізики. Учениця 10-Б класу Блашко Тетяна (научний керівник Тіщенко І.О.) брала участь у районному конкурсі захисту робіт МАН з теми «Розв’язування геометричних задач методом координат» і зайняла ІІІ місце. Також учениця виступала на науковій конференції в Агротехнічному Університеті і отримала цінний подарунок.
Вчителі математики, фізики та інформатики систематично працюють над підвищенням рівня професійної діяльності шляхом самоосвіти, ознайомлюються та обговорюють інновації в методиках викладання математики, фізики та інформатики, новинки наукової, методичної та довідкової літератури. Так було проведено семінар про різнорівневий підхід в проведенні експертно-контрольних уроків та з проективно-рефлексивної технології навчання.
Вчителі Тіщенко І.О., Сібаєва С.В., Акулова Н.Ю. брали участь у роботі творчих груп вчителів району з нових педагогічних технологій.
Багато зроблено членами МО в плані впорядкування навчальної бази кабінетів, створення дидактичних та роздаткових матеріалів. В процесі роботи виправдали себе такі форми як: моделювання уроків з використанням різнорівневого диференційованого матеріалу, проведення контрольних та самостійних робіт з завданнями різнорівневого характеру, проведення факультативних занять з математики та інформатики та індивідуальних занять з інтелектуально-здібними та обдарованими учнями, проведення додаткових занять із слабо встигаючими учнями.
Однак, поряд з позитивними результатами в роботі МО вчителів фізико-математичного циклу є цілий ряд недоліків і невирішених завдань:
1. Недостатній рівень індивідуальної пізнавальної активності та навичок самоконтролю учнів;
2. Недостатній рівень забезпечення уроків наочними посібниками та навчальною літературою.
Аналіз роботи МО дає підставу зробити висновок, що у 2008-2009 н.р.
МО буде працювати над новою проблемною темою: «Продуктивне навчання під час проведення уроків математики, фізики та інформатики». |