1.Встановіть правила використання комп'ютера в сім'ї. 2.Час, проведений за комп'ютером, має бути обмеженим, щоб не шкодити здоров'ю. 3.Комп'ютер має стояти в кімнаті, якою користуються всі члени сім'ї. 4.Чат-кімнати та інші види публічного онлайнового спілкування є непідходящими для дитини (тому що дитина не знає, хто насправді знаходиться по той бік екрана). 5.Узгодьте з дітьми, яку особисту інформацію вони можуть розміщували в Інтернеті, а також розкажіть їм про ризики, пов'язані з розкриттям такої інформації. 6.Наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не давали своєї адреси, номера телефону або іншої персональної інформації, включаючи інформацію про те, в яку школу вони ходять або де їм подобається гратися чи відпочивати. 7.Накажіть своїм дітям ніколи не зустрічатися зі своїми он-лайн-друзями особисто. Поясніть їм, що вони можуть бути не тими, за кого себе видають.
Якщо вживання непристойних слів застало Вас зненацька, пригодяться поради загальні поради психолога.
1. Уперше почувши лайку від дитини, намагайтеся вдати, що нічого не сталося і спостерігайте за її поведінкою. Якщо вона вже розуміє сенс сказаного слова, вона чекатиме від вас якоїсь реакції і, не побачивши її, повторить провокацію або вирішить, що слово звичайне, втратить інтерес і забу¬де про нього. А якщо дитина не викаже цікавості, то, мабуть, це слово скоро зникне з лексикону малого бешкетника. 2. Якщо учень нецензурно висловився посеред уроку, основне — зберегти спокій. Звичайно, важко втриматися, не відреагувати і не покарати його. Зробіть вигляд, що нічого особливого не сталося — це лише прикра випадковість. А вже після закінчення уроку з'ясуйте причину такої поведінки. Це підкаже, як діяти далі. 3. Якщо нецензурщина все-таки прижилася в дитячому мовленні, поговоріть з дитиною, запитайте її, що означають ці слова. Можливо, малюк і сам не знає, що каже. Поясніть, хто користується такими словами і чому культурні люди таких слів не вживають. 4. Якщо підліток кричить, гнівається і виявляє агресію, не можна про¬сто заборонити виражати свій гнів. Необхідно навчити його, як реагувати на подразники, як виявляти негативні емоції без грубих слів. 5. Якщо ненормативна лексика вже закріпилися в мовленні дитини, можна дати їй почитати словник ненормативної лексики. Адже коли чогось багато, воно є доступ¬ним і не карається, то швидко набридає. 6. Якщо дитина мотивує свою лайку тим, що «всі інші так роблять», спробуйте пояснити, що нецензурна лексика схожа на залежність від тютюну і алкоголю. Так само, як нікотин руйнує легені, так і нецензурщина збіднює словниковий запас. А його відновлення буде складним і болісним